دوره 5، شماره 2 - ( 11-1389 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 58-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه اصفهان ، a.abeedi@edu.ui.ac.ir
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (11243 مشاهده)
چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه ویژگی‌های عصب- روان‌شناختی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و عادی انجام شد. نمونه پژوهش 30 نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان با ناتوانی یادگیری ریاضی و 30 نفر دانش‌آموز عادی (بدون ناتوانی یادگیری ریاضی) پایه چهارم دبستان شهر اصفهان بودند. مقیاس عصب-روان‌شناختی نپسی (NEPSY)، مقیاس هوش کودکان وکسلر(WISC) ،مقیاس تشخیص حساب نارسایی(DDT) و مصاحبه بالینی در مورد شرکت‌کنندگان اجرا شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ویژگی‌های عصب- روان‌شناختی شامل کارکردهای اجرایی، توجه، زبان، پردازش بینایی- فضایی، حافظه و یادگیری دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و عادی تفاوت معنادار وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان داد که دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی دارای نارسایی‌های عصب- روان‌شناختی هستند. نتایج این پژوهش می‌تواند در تشخیص و طراحی مداخلات عصب-روان‌شناختی برای دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی مفید باشد.
متن کامل [PDF 548 kb]   (2634 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/8/29 | ویرایش نهایی: 1392/8/29 | پذیرش: 1392/9/4 | انتشار: 1392/9/4

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق