دوره 1، شماره 1 - ( 5-1385 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 39-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه شهید بهشتی ، dr.mminakari@yahoo.com
چکیده:   (5522 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر تعیین ویژگی های روان سنجیISALEM-97 و مقایسه سبک های یادگیری شناختی در دانشجویان است. نمونه پژوهش شامل 759 نفر بود که برای دو مرحله انتخاب شدند. در مرحله اول برای سنجش ویژگی های روان سنجیISALEM-97 ، 55 نفر به نسبت مساوی و با روش نمونه گیری در دسترس از دانشکده های یازده گانه دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند. در مرحله دوم و به منظور مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان، 704 نفر به نسبت مساوی و با روش تصادفی طبقه ای از دانشکده ها انتخاب شدند. ISALEM-97 و LSI کلب بر حسب مورد روی آن ها اجرا شد. در تجزیه و تحلیل یافته ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسن، مجذور کای دو متغیری و ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج معرف میانگین 05/6 تا 75/6 از 7 برای روایی صوری، 46/0 تا 59/0 برای روایی توافقی با LSI کلب و 79/0 تا 89/0 برای پایایی شیوه های یادگیری شهودی، روشمند، تاملی، و عمل گرا بود که مبین درست و مناسب بودنISALEM-97 برای تشخیص سبک های یادگیری شناختی دانشجویان است. نتایج مقایسه ها حاکی از عدم تفاوت معنادار بین گروههای مقایسه و همخوان با یافته های پژوهش های از این نوع با ISALEM-97 است.
 

متن کامل [PDF 292 kb]   (2176 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/3/5 | پذیرش: 1395/3/5 | انتشار: 1395/3/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی معاصر،دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق