XML English Abstract Print


1- ، Z.hashemi@alzahra.ac.ir
چکیده:   (108 مشاهده)
   تربیت صحیح فرزند یکی از اساسی ترین وظایف والدین می‌باشد. تربیت دینی در اصل بر پایه فطرت، حرکت به سمت فضیلت است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش بصورت آمیخته (کیفی و کمی) می‌باشد. در گام اول منابع مختلف و مرتبط با موضوع مطالعه سپس با استفاده از روش تحلیل کیفی مولفه‌های مهم تربیت مبتنی بر کلام به دست آمد و در راستای عملیاتی نمودن هدف تصمیم به طراحی پروتکل آموزشی با توجه به 7 مولفه تربیت کلام برای کودکان 5/3 تا 5/6 سال گرفته شد، در نهایت به بررسی روایی محتوایی بستۀ پرداخته شد. نتایج نشان داد بسته آموزشی طراحی شده دارای اهداف هشتگانه: 1. اهمیت ارتباط عاطفی با کودک، 2. لحن، 3. اهمیت توجه 4. سلسله مراتب پذیرش القا و لحن، 5. پرورش طیب حواس ، 6. آموزش جهت و شرط، 7. آموزش قید، 8. نشان دادن اهمیت افعال.  به منظور تعیین روایی محتوایی، بستۀ آموزشی در اختیار 10 نفر از متخصصان حوزه مرتبط با پژوهش قرار داده شد. شاخص های CVR و CVI  برای همه جلسات بالای 8/0 بود که بیانگر روایی محتوایی بالا پروتکل می‌باشد و از این جهت بسته آمورشی تربیت عاطفی  دارای حداکثری از شاخص روایی محتوایی می باشد. در مجموع می­توان گفت نتایج حاکی از آن بود که بسته آموزشی تربیت عاطفی مبتنی بر کلام از روایی محتوای مطلوب برخوردار است همچنین این بسته در زمینه تربیت کودک می تواند برای مادران کاربردی  باشد.
واژه‌های کلیدی: طراحی بسته، تربیت، کلام، کودک.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/13 | پذیرش: 1401/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی معاصر،دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق