دوره 17، شماره 2 - ( 10-1401 )                   جلد 17 شماره 2 صفحات 6-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، dr_hassanabadi@khu.ac.ir
چکیده:   (101 مشاهده)
مقاله‌ها مرسوم‌ترین و بهترین ابزار ارتباطی بین دانشمندان و پژوهشگران یک حیطه علمی است. بدون این ابزار بین ذهنی امکان رشد و توسعه‌ی دانش بشری در یک حیطه‌ی علمی، اگر نگوییم غیرممکن، اما بسی دشوار است. در این سرمقاله تلاش کردیم چیستی و ماهیت مقاله­های علمی به‌عنوان مناسب‌ترین نحوه‌ی گزارش پژوهش‌ها را توصیف کنیم. سپس، کارکرد، کیفیت و دو عنصر مکمل این نوع از گزارش‌های پژوهشی را به‌گونه‌ی مختصر بررسی کردیم. در نهایت، انواع مقاله‌های منتشر‌ شده در نشریه‌های علمی را به‌طور مختصر معرفی کردیم. هدف نشریه‌ی دوفصلنامه‌ی روان‌شناسی معاصر در آینده­ی نزدیک این خواهد بود که با ساختاری جدید این نوع مقاله‌ها را در فهرست انتشار خود قرار دهد.
متن کامل [PDF 291 kb]   (53 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/3/20 | پذیرش: 1403/3/30 | انتشار: 1403/4/6

فهرست منابع
1. American Psychological Association. (2001). Publication manual of the American Psychological Association: The official guide to APA style (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
2. American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association: The official guide to APA style (7th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
3. Creswell, J. W. (2015). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (5th ed.). Boston, MA Pearson.
4. Gall, M., Gall, J., & Borg, R. (2007). Educational research: An introduction (8th ed.). New York, NY: Pearson Education.
5. Kerlinger, Fred, N. (1986). Foundations of behavioral research (3rd ed.). New York: Holt, Rinehart, and Winston.
6. Kerlinger, Fred, N., & Lee, Howard, B. (2017). Foundations of behavioral research (4th ed.). New York: Holt, Rinehart, and Winston.
7. Summers, J. (2001). Guidelines for conducting research and publishing in marketing: From conceptualization through the review process. Journal of the Academy of Marketing Science, 29(4), 405-415. [DOI:10.1177/03079450094243]

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی معاصر،دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق