Journal archive for Google Scholar Robot!

Contemporary Psychology, Biannual Journal of the Iranian Psychological Association

روانشناسی معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران



Volume 17, Number 2 (2022-12)


Comparison of the Effect of Existential Therapy and Rational-Emotional Behavioral Therapy on the Meaning of Life and Anger Management of Teenagers with Suicidal Thoughts
مقایسه‌ی تأثیر درمان وجودی و درمانِ رفتاریِ عقلانی- هیجانی بر معنای زندگی و مدیریت خشم نوجوانان دارای افکار خودکشی‌گرایانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Trait Anger, Moral Disengagement, Anger Rumination and Aggression in High School Student: Test of a Moderating Mediator Model
رابطه‌ی میان خشم صفت، عدم تعهد اخلاقی، نشخوار خشم و پرخاشگری در دانش‌آموزان دوره‌ی دوم متوسطه: آزمون یک مدل میانجی تعدیل‌گر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Depression, Anxiety and Cognitive Abilities in Middle-Aged Women: The Mediating Role of Mindfulness
رابطه‌ی میان افسردگی، اضطراب و توانایی‌های شناختی در زنان میانسال: نقش واسطه‌ای ذهن آگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Wish for Improve the Executive Functions and Reading Skills from the Meditation Cup in Students: Mindfulness Versus Sahaja Yoga Techniques
تمنای بهبود کارکردهای اجرایی و مهارت‌های خواندن از جام مراقبه‌ در دانش‌آموزان: تکنیک‌های ذهن‌آگاهی در مقابل ساهاجایوگا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Psychological Capital, Job Motivation, Satisfaction, and Performance of University Employees: The Mediating Role of Job-Related Affective Well-Being
رابطه‌ی میان سرمایه‌ی روان‌شناختی، انگیزش، خشنودی و عملکرد شغلی در کارکنان دانشگاه: نقش واسطه‌ای عواطف شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Motor Disabilities on Theory of Mind (ToM) Abilities in Children: A Comparative Study
اثر ناتوانی‌های حرکتی بر توانایی‌های تئوری ذهن (ToM)کودکان: یک مطالعه‌ی تطبیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Perception of Parental Relationship, Parenting Styles and Academic Vitality in Adolescent Girls: The Mediating Role of General Self-Efficacy
ارتباط میان ادراک از روابط والدین، سبک‌های والدگری و سرزندگی تحصیلی در دختران نوجوان: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Emotional Literacy Training on Academic Engagement and Theory of Mind of 9-12 Year Old Girl
تأثیر آموزش سواد هیجانی بر درگیری تحصیلی و نظریه ذهن دختران 9 تا 12 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Emotion Regulation Training on Cognitive Flexibility and Loneliness in Self - Reported Addicts
تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر انعطاف‌پذیری شناختی و احساس تنهایی در معتادین خود معرف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Academic Self-Concept and Academic Self-Efficacy in College Students: The Mediating Role of Imposter Syndrome
رابطه‌ی بین خودپنداره‌ی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان: نقش واسطه‌ای نشانگان وانمودگرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Scientific Article: Its Nature, Function and Types
(سخن سردبیر) مقاله‌ی علمی: ماهیت، کارکرد و انواع آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles