Journal archive for Google Scholar Robot!

Contemporary Psychology, Biannual Journal of the Iranian Psychological Association

روانشناسی معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران



Volume 18, Number 1 (2023-7)


Psychometric Properties of the Interpersonal Orientation Scale in University Students
ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس جهت‌گیری میان فردی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Understanding Causal Conditions Contributing to Imposter Syndrome in Postgraduate Students
کشف شرایط علی شکل‌دهنده سندرم ایمپاستر در دانشجویان تحصیلات تکمیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

“The Ship of my Life floats on the Sea of my Thoughts”: Phenomenological Analysis of the Fundamental Beliefs that Determine the Lifestyle in Iranian Culture
"کشتی زندگی‌ام در دریای اندیشه‌هایم روان است": تحلیل پدیدارشناسانه از باورهای بنیادین تعیین‌کننده سبک زندگی در فرهنگ ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Executive Functions Based on Metacognition in Patients Undergoing Maintenance Therapy
پیش‌بینی کارکردهای اجرایی بر اساس فراشناخت در بیماران تحت درمان با نگهدارنده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Successful Adolescent Education on Self-compassion, Purposefulness, Perspective-Taking and Individual values of 15-18-year-old Adolescents
تاثیر آموزش نوجوان کامیاب بر خودشفقتی، هدفمندی، دیدگاه‌گیری و ارزش‌های فردی نوجوانان 15 تا 18ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Effectiveness of an Educational Package Based on a Multimedia Learning Environment Model on Neuropsychological Skills in Students with Low Academic Achievement in Mathematics
ارزیابی کارآمدی بسته آموزشی الگوی محیط یادگیری چندرسانه‌ای بر مهارت‌‌‌های عصب‌روان‌شناختی در دانش‌آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین در درس ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Executive Functions and Brain-Behavioral Systems in Older Adults with High and Low General Health
مقایسه کارکردهای اجرایی و سیستم‌های مغزی-رفتاری در سالمندان با سلامت عمومی بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Emotion Regulation Strategies and Perceived Stress in Tehran Citizens: Mediating Role of Religious Orientation
راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و استرس ادراک‌شده در شهروندان تهرانی: نقش واسطه‌ای جهت‌گیری مذهبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Testing a model of the Antecedents of Intention and Behavior of Prevention of Microbial Complications and Cell Phone Radiation among Students based on the Theory of Planned Behavior
آزمون مدلی از پیشایندهای قصد و رفتار پیشگیری از عوارض میکروبی و امواج گوشی تلفن همراه در دانشجویان براساس نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between High Standards, General Self-Efficacy Beliefs, Repeated Experiences of Discrepancy, and Symptoms of Generalized Anxiety Disorder in Individuals Aged 18 and Above: A Test of Mediation and Moderated Mediation Models
ارتباط میان استانداردهای بالا، باورهای خودکارآمدی کلی، تجربه‌ی مکرر ناهم‌خوانی و علایم اختلال اضطراب‌فراگیر در افراد 18 سال به بالا: آزمون مدل‌های میانجی‌گری و میانجی‌گری تعدیل‌شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles